Abstract:
«Мәңгілік ел – Мәңгілік тіл» идеясын жүзеге асыру барысында қазақ тілін деңгейлік оқытудың әлеуметтік мәні зор. Өмір сүру қалыбы жағынан – ұлттық; экономикалық, саяси үлгісі жағынан – құқықтық, демократиялық сипаттарға негізделген «Ұлы Дала» есімді жұрттың басты қазығы – адам факторы, түпкі мақсаты – Мәңгілік Ел құру. Бұл идеяға қызмет етер мемлекеттік тіл – тәуелсіздігіміздің басты нышандарының бірі, бірегейі. The report focuses on the innovation level of the Kazakh language learning in primary and secondary foreign-language schools. Kazakh language learning means determining the level of knowledge and its teaching based on communicative and cognitive aspects of needs. Therefore each language level has its goals and ideas. It is important to observe the connection and harmony between lаnguage levels, as well as content knowledge. The urgency of developing writing, listening, and reading, speaking skills together affect to the creation of a common language individual.