Articles
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Articles by Author "CohenMiller, A. S."
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
Item Open Access Artful Research Approaches in #amwritingwithbaby: Qualitative Analysis of Academic Mothers on Facebook(LEARNing Landscapes. Special Issue, Artful Inquiry: Transforming Understanding Through Creative Engagement, 2016) CohenMiller, A. S.This study contemplates one facet of academic motherhood through the use of artful research approaches in qualitative research to examine the (im)balance of being a mother writing academic works while raising and caring for a young child, as presented in an online hashtag Facebook campaign, #amwritingwithbaby. Specifically, this study uses an analysis of online posts and arts-based representations of findings through a comparison of narrative, poem, and word clouds. Through using popular media for representing the findings, this study helps address the accessibility of artful inquiry into the growing body of works seeking equity for women and mothers in academia.Item Open Access Effective teaching strategies: A brief overview(Pedagogical Dialogue, 2018) CohenMiller, A. S.; Shamatov, Duishon; Merril, MarthaThis article discusses and presents a brief overview for effective teaching strategies within the school or university classroom. As teachers know, teaching is a challenging task. There are many people who may know their subjects very well. However, not everyone is able to convey what he or she knows to others. In fact, despite the fact teachers know a lot, many struggle to explain their knowledge to others. The main reason is that those specialists do not have knowledge, skills and competencies of sharing what they know with others. Thus, this paper attempts to address the mismatch between having knowledge about a topic and being able to share it with others by providing an overview of effective teaching strategies.Item Open Access Тиімді оқыту стратегиялары: қысқаша шолу(Педагокикалық диалог, 2018) CohenMiller, A. S.; Shamatov, Duishon; Merril, MarthaБұл мақалада мектеп қабырғасында немесе университеттерде оқытуға арналған тиімді стратегияларға қысқаша шолу жасалады және талқыланады. Оқытудың күрделі міндет екендігін мұғалімдердің барлығы жақсы біледі. Өзінің пәнін өте жақсы білетін адамдар көп. Дегенмен, өзінің білгенін басқаға жеткізе алу барлығының қолынан келе бермейді. Шын мәнінде, мұғалімдердің мол білімі бола тұра, өзінің білімін басқаға жеткізуде бірқатар қиындықтарға кездеседі. Көп жағдайда мұның басты себебі мұндай мамандардың өз білетінін басқалармен бөлісуге қажетті білімі, дағдылары мен құзыреттілігі болмауына байланысты. Бұл мақала тиімді оқыту әдіс-тәсілдеріне шолу жасау арқылы тақырып бойынша білімді меңгеру мен оны басқалармен бөлісе білудің арасындағы сәйкессіздікті шешу мүмкіндіктерін қарастыруға арналады.Item Open Access Эффективные стратегии преподавания: краткий обзор(Педагогический диалог, 2018) CohenMiller, A. S.; Merril, Martha; Shamatov, DuishonВ данной статье рассматривается и представляется краткий обзор эффективных стратегий преподавания в стенах школ и университетов. Ни для одного из учителей не секрет, что преподавание является сложной задачей. Существует много людей, которые обладают профессиональными знаниями. Однако не каждый может передать другим то, что он или она знает. На самом деле, несмотря на то, что учителя имеют огромный багаж знаний, многие сталкиваются с трудностями в процессе передачи своих знаний другим. Основная причина заключается в том, что у этих специалистов нет знаний, навыков и «Школа не является подготовкой к жизни. Школа - это сама жизнь». Джон Дьюи компетенций по обмену с другими тем, что они знают. Таким образом, в статье делается попытка устранить несоответствие между знаниями по теме и возможностью поделиться ею с другими посредством обзора эффективных стратегий преподавания.