DSpace Repository

Система менеджмента качества в Национальной Компании Казахстана

Show simple item record

dc.contributor.author Бектемисова, Дина Мурзагалиевна
dc.date.accessioned 2018-04-09T05:52:44Z
dc.date.available 2018-04-09T05:52:44Z
dc.date.issued 2018-03-14
dc.identifier.citation Бектемисова, Дина М. (2018) Система менеджмента качества в Национальной Компании Казахстана. Современные инновации. en_US
dc.identifier.uri http://nur.nu.edu.kz/handle/123456789/3160
dc.description.abstract Problems and solutions in the Quality Management System of the National Company are considered in this article. Constant improvement is one of the key principles of international standards for management systems. To further improve the quality management system control, JSC "NC" KTZh "needs to identify and take into account the true (obvious and hidden) causes of non-conformities and violations, adherence to the principle of continuity in the implementation of certain activities and application of the theory of system variability and statistical analysis. Главным показателем, определяющим место любой страны в мировом сообществе, является конкурентоспособность. Как отмечает Глава государства, Нурсултан Абишевич Назарбаев в послании народу Казахстана «Новый Казахстан в новом мире»: «В условиях всё возрастающей конкуренции на первое место выходит вопрос качества производимых товаров и предоставляемых услуг. Нам необходимо скорейшее и широкое внедрение международных технических стандартов. Качество – вопрос выживания страны, укрепления независимости, безопасности нашей Родины». Одним из приоритетных направлений развития казахстанской экономики, согласно «Стратегии развития Республики Казахстан до 2020 года», является инновационное развитие, которое немыслимо без серьезного повышения уровня качества выпускаемой продукции.... en_US
dc.language.iso ru en_US
dc.publisher Современные инновации en_US
dc.rights Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/us/ *
dc.subject quality management system en_US
dc.subject analysis en_US
dc.subject monitoring en_US
dc.subject security en_US
dc.subject development en_US
dc.title Система менеджмента качества в Национальной Компании Казахстана en_US
dc.type Article en_US
workflow.import.source science


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States

Video Guide

Submission guideSubmission guide

Submit your materials for publication to

NU Repository Drive

Browse

My Account

Statistics