DSpace Repository

Students’ Attitudes and Perceptions of Content and Language Integrated Learning in a Secondary School

Show simple item record

dc.contributor.author Syzdykbayeva, Rizagul
dc.date.accessioned 2017-08-28T09:58:17Z
dc.date.available 2017-08-28T09:58:17Z
dc.date.issued 2017-06
dc.identifier.citation Syzdykbayeva, Rizagul. (2017) Students’ Attitudes and Perceptions of Content and Language Integrated Learning in a Secondary School. Nazarbayev University Graduate School of Education ru_RU
dc.identifier.uri http://nur.nu.edu.kz/handle/123456789/2576
dc.description.abstract Following trilingual education that is being implemented in a number of piloting schools since 2007, science, technology, engineering and mathematics (STEM) subjects are taught in English by employing CLIL approach. However, CLIL approach is still in its infancy in Kazakhstani context, and little is known about stakeholders’ perceptions which can be valuable for the understanding of its current state and for its successful implementation. Therefore, the present study aimed at exploring the students’ attitudes and perceptions of CLIL approach in one of the 110 schools with trilingual education. The study sought answers to the following research questions regarding their attitudes, perceptions, perceived benefits and challenges of CLIL approach, and identifying similarities and/or differences in the perceptions of students based on the year of their study in CLIL. The study used mixed- methods approach with case study design and semi-structured interviews and questionnaires as data collection instruments. Convenience sampling strategy was employed for selection of 7 students who participated in face-to-face one-on-one interviews, and 69 students in paper-based questionnaire. The study revealed that students are mainly positive about CLIL approach and report CLIL as being beneficial to the development of English skills, preparation for better career and further education. A range of challenges revealed especially in the 2nd so called transitional year of study, when students move from studying terminology to studying the subject in English, such as insufficient level of English, psychological barriers, and the need for extra effort imply that teachers should provide extra support to students, both linguistic and psychological. Overall, these findings enhance our understanding of current state of CLIL approach and may help policy makers and practitioners to make more informed decisions for more efficient use of CLIL approach for trilingual education implementation. Следуя трехъязычному образованию, которое внедряется в определенных школах с 2007 года, предметы естественно- математического цикла преподаются на английском языке по методике предметно-языкового интегрированного обучения (CLIL). Однако в казахстанском контексте эта методика находится на стадии становления и мало известно, как стейкхолдеры воспринимают эту методику, эти знания в свою очередь были бы полезными для выяснения текущего состояние и улучшения ее реализаций. Поэтому данное исследование изучило отношение и восприятие к CLIL-у учащихся одной из 110 школ с трехъязычным образованием, отвечая на вопросы касающихся отношения и восприятия к CLIL-у, преимущества и трудности CLIL-а, и выявления сходств и различий в восприятиях между учениками разных классов. Исследование использовало смешанный метод с кейс стади с полуструктурированном интервью с анкетированием как инструменты сбора данных. Удобная выборка была использована при выборе 7 учеников для интервью и 69 для анкетирования. Согласно данным исследования, ученики по большому счету позитивно относятся к CLIL-у, называя такие преимущества как улучшение уровня владения английским языком, хорошая подготовка к будущей карьере и дальнейшей учебе. А также были выявлены ряд сложностей, особенно на второй так называемой транзиторный год, когда происходит переход от изучения английской терминологии к изучению предмета на английском языке, такие как недостаточный уровень владения английским языком, психологические барьеры, и необходимость в больших усилиях. Эти данные указывают на то, что учителю нужно обеспечить дополнительную поддержку ученику: языковую и психологическую. Результаты данного исследования углубляют наше понимание о состоянии внедрения CLIL и могут послужить для принятия решений для более эффективного использования методики CLIL для внедрения трехъязычного образования. ru_RU
dc.language.iso en ru_RU
dc.publisher Nazarbayev University Graduate School of Education ru_RU
dc.rights Open Access - the content is available to the general public ru_RU
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/us/ *
dc.subject students' perceptions ru_RU
dc.subject Content and Language Integrated Learning ru_RU
dc.subject secondary schools ru_RU
dc.subject STEM subjects ru_RU
dc.subject Research Subject Categories::SOCIAL SCIENCES::Social sciences::Education ru_RU
dc.title Students’ Attitudes and Perceptions of Content and Language Integrated Learning in a Secondary School ru_RU
dc.type Master's thesis ru_RU


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Open Access - the content is available to the general public Except where otherwise noted, this item's license is described as Open Access - the content is available to the general public

Video Guide

Submission guideSubmission guide

Submit your materials for publication to

NU Repository Drive

Browse

My Account

Statistics