DSpace Repository

Teachers’ perceptions, attitudes and concerns about the implementation of the International Baccalaureate program in one IB school in Astana

Система будет остановлена для регулярного обслуживания. Пожалуйста, сохраните рабочие данные и выйдите из системы.

Show simple item record

dc.contributor.author Mukazhanova, Nazerke
dc.date.accessioned 2017-08-28T08:24:40Z
dc.date.available 2017-08-28T08:24:40Z
dc.date.issued 2017-06
dc.identifier.citation Mukazhanova, Nazerke. (2017) Teachers’ perceptions, attitudes and concerns about the implementation of the International Baccalaureate program in one IB school in Astana. Nazarbayev University Graduate School of Education ru_RU
dc.identifier.uri http://nur.nu.edu.kz/handle/123456789/2571
dc.description.abstract The International Baccalaureate (IB) curriculum is the program that “offers a design for curriculum and instruction that is more challenging than traditional models, but which can produce deeper intellectual and emotional engagement in learning” (Erickson, 2012, p. 3). One component of the IB curriculum includes the “Learner Profile,” which provides clear and definite explanation of outcomes which is expected from students in terms of learning and is considered to be a core of the IB program and it encourages the development of higher order thinking skills among students. However, there are issues of implementing and assessing the IB program, particularly Learner Profile in the classroom by Kazakhstani IB teachers. The purpose of this study is to explore Kazakhstani teachers` understanding, attitudes and beliefs regarding the new IB program, and in particular the Learner Profile in order to better understand their concerns and challenges. The research question guiding this study is: What are Kazakhstani IB teachers’ understandings of the IB program and Learner Attributes? The researcher employed qualitative case study design in order to address the research question. One-on-one semi-structured interview, classroom observation, and document analysis were used for data collection. All the responses and filed notes were interpreted and written in the findings and discussion chapters. Учебная программа Международный Бакалавриат (МБ) - это программа, которая «предлагает дизайн учебных программ и инструкций, которые являются более сложными, чем традиционные модели образования. Более того, данная программа способствует более глубокому интеллектуальному и эмоциональному взаимодействию в обучении» (Erickson, 2012, стр. 3). Одним из компонентов учебной программы МБ является «Профиль ученика», в котором дается четкое объяснение конечных результатов, ожидаемых от учащихся с точки зрения обучения. Профиль ученика МБ считается ядром программы МБ, который направлен на развитие высших мыслительных навыков учащихся. Целью данного исследования является изучение понимания, взглядов и убеждений казахстанских учителей школ МБ о преподавании новой международной программы, в частности компонента программы «Профиль ученика», чтобы лучше понять трудности и проблемы, возникающие в ходе реализации и внедрения данной учебной программы. Исследовательский вопрос, определяющий данное исследование: каково понимание казахстанских учителей школ МБ о программе МБ и его атрибутах ученика? Качественное исследование было использовано для того, чтобы ответить на поставленный исследовательский вопрос. Для сбора инофрмации и данных использовалось индивидуальное полуструктурированное интервью, наблюдение в классе и анализ документов. Все ответы и примечания были интерпретированы и изложены в следующих главах: выводы и обсуждение. ru_RU
dc.language.iso en ru_RU
dc.publisher Nazarbayev University Graduate School of Education ru_RU
dc.rights Open Access - the content is available to the general public ru_RU
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/us/ *
dc.subject learner profile ru_RU
dc.subject curriculum ru_RU
dc.subject Kazakhstani teachers ru_RU
dc.subject international baccalaureate ru_RU
dc.subject Research Subject Categories::SOCIAL SCIENCES::Social sciences::Education ru_RU
dc.title Teachers’ perceptions, attitudes and concerns about the implementation of the International Baccalaureate program in one IB school in Astana ru_RU
dc.type Master's thesis ru_RU


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Open Access - the content is available to the general public Except where otherwise noted, this item's license is described as Open Access - the content is available to the general public