DSpace Repository

The Impact of Social Networking Sites on English Language Learning

Система будет остановлена для регулярного обслуживания. Пожалуйста, сохраните рабочие данные и выйдите из системы.

Show simple item record

dc.contributor.author Zadorozhnyy, Artem
dc.date.accessioned 2017-08-28T05:00:51Z
dc.date.available 2017-08-28T05:00:51Z
dc.date.issued 2017-06
dc.identifier.citation Zadorozhnyy, Artem. (2017) The Impact of Social Networking Sites on English Language Learning. Nazarbayev University Graduate School of Education ru_RU
dc.identifier.uri http://nur.nu.edu.kz/handle/123456789/2559
dc.description.abstract This study aims to investigate if there is a connection between the development of the English language learning and influence of Social Networks on it. In addition, it will assess, what are the purposes of Social Networking Sites (SNS) usage, by students in an English-medium university in Kazakhstani context. Finally, it analyzes students’ beliefs on how SNS help facilitate their English language learning. The research problem of this paper is in the fact that educators do not have sufficient knowledge of new approaches and techniques to enhance the process of foreign languages acquisition. The rationale for the research is to fill the gap regarding the impact of digital literacy and SNS on English language learning. In order to solve the problem the researcher utilized mixed method research design. 76 students took part in an online anonymous survey. Further, nine students participated in a post-interview. The findings showed that students are fully integrated into online world and they consider SNS as a source to facilitate English language learning. Moreover, students demonstrated that their main online purposes are socialization, SNS activities for personal interests and education and academic purposes. The present study helps to understand that learning itself should be transferred from educational environment to SNS environment, and especially in the context of Kazakhstan, which is trying to become a more globalized educational digital country. The findings could be useful for policy makers and higher education officials. In addition, this study shows that with a massive usage of SNS by students these days, SNS could become a platform for language learning outside the classroom and beyond the educational practices. Thus, the policy makers could understand how teachers could be more efficient in utilizing digital technologies. Данная диссертация направлена на исследование связи между развитием навыков английского языка и влиянием социальных сетей на них. Кроме того, эта работа позволит оценить основные цели использования социальных сетей (SNS) учащимися англоязычного университета в контексте Казахстана. В данной работе будут проанализированы мнения студентов относительно того, как социальные сети могут быть полезны в обучении английскому языку. Задача данного исследования заключается в том, что преподаватели не обладают достаточным количеством знаний о новых подходах и методах для улучшения процесса обучения иностранным языкам. Обоснованием для исследования является восполнение пробела в отношении влияния цифровой грамотности и воздействия социальных сетей на изучение английского языка. Для решения проблемы исследователь использовал смешанный метод исследования. 76 студентов приняли участие в анонимном онлайн опросе, а также девять студентов участвовали в последующем личном интервью. Результаты исследования показали, что студенты полностью интегрированы в онлайн-мир, и считают социальные сети подходящей платформой для изучения английского языка. Кроме того, студенты продемонстрировали, что их главными целями в социальных сетях являются социализация, деятельность направленная на удовлетворение личных интересов, а также использование социальных сетей для образования и академических целей. Настоящее исследование помогает понять, что обучение может быть перенесено из образовательной среды в среду социальных сетей, особенно в контексте Казахстана, который стремится стать более глобализованной и цифровой страной. Выводы данного исследования могут быть полезны для лиц, разрабатывающих политические документы и сотрудников сферы высшего образования. Кроме того, данная работа показывает, что повсеместное использование социальных сетей студентами может помочь в трансформации этих платформ. Социальные сети могут стать платформами для изучения иностранных языков за пределами образовательной среды и образовательных практик. Таким образом, данная работа также позволить понять, как учителя могут стать более эффективными в использовании цифровых технологий. ru_RU
dc.language.iso en ru_RU
dc.publisher Nazarbayev University Graduate School of Education ru_RU
dc.rights Open Access - the content is available to the general public ru_RU
dc.rights Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/us/ *
dc.subject Research Subject Categories::SOCIAL SCIENCES::Social sciences::Education
dc.subject Social Networking Sites
dc.subject English Language Learning
dc.subject English-medium
dc.title The Impact of Social Networking Sites on English Language Learning ru_RU
dc.type Master's thesis ru_RU


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Open Access - the content is available to the general public Except where otherwise noted, this item's license is described as Open Access - the content is available to the general public