Shmidt, Assel2018-12-122018-12-122018-06Shmidt, Assel (2018) The Impact of English Medium Instruction on Language Proficiency and Employability: Perceptions of Nazarbayev University Alumni. Nazarbayev University Graduate School of Education.http://nur.nu.edu.kz/handle/123456789/3670Due to globalization there has been a wide spread of English medium instruction (EMI) across many universities around the world, including Kazakhstan, which offers a variety of benefits both for students and for a country as a whole. In most cases students being taught through EMI report improvement of their English language competency and getting wider opportunities for their future careers and education. However, this issue has not been addressed much in Kazakhstan and there is no research on EMI and how it is perceived by students. Since students are the main stakeholders, it is very important to learn about their views and attitudes towards EMI. Thus, the current study aims to examine Nazarbayev University (NU) alumni’s perceptions on EMI and its impact on English language proficiency and employability... Жаһанданудың арқасында әлемнің көптеген университеттерінде, соның ішінде Қазақстандағы студенттер үшін де, жалпы ел үшін де көптеген артықшылықтар беретін ағылшын тілін үйренудің ортақ нұсқасы (EMI) кеңінен таралған. Көптеген жағдайларда EMI арқылы оқитын студенттер ағылшын тілінің құзыреттілігін жақсартады және болашақ мансап пен білім алу үшін кең мүмкіндіктерге ие болады. Дегенмен, бұл мәселе Қазақстанда көп қаралмады және EMI бойынша зерттеу және оқушылар қалай қабылдайтынын білмейді. Студенттер негізгі мүдделі тараптар болғандықтан, EMI-ге қатысты көзқарастары туралы білу өте маңызды...enAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United Statesmedium of instructionemployabilitylanguage proficiencyThe Impact of English Medium Instruction on Language Proficiency and Employability: Perceptions of Nazarbayev University AlumniMaster's thesis