DSpace Repository

The role of curriculum in teachers’ understanding of Global Citizenship Education in one public school in Akmola region, Kazakhstan

Show simple item record

dc.contributor.author Ordabayeva, Zhanar
dc.date.accessioned 2017-08-28T10:02:25Z
dc.date.available 2017-08-28T10:02:25Z
dc.date.issued 2017-06
dc.identifier.citation Ordabayeva, Zhanar. (2017) The role of curriculum in teachers’ understanding of Global Citizenship Education in one public school in Akmola region, Kazakhstan. Nazarbayev University Graduate School of Education ru_RU
dc.identifier.uri http://nur.nu.edu.kz/handle/123456789/2584
dc.description.abstract Today Global Citizenship Education is becoming a popular in school system. This new aspect has not widely discussed Kazakhstani schools and it is important to find out what is the situation of the schools toward GCE. The purpose of this qualitative case-study is to explore the understanding of global citizenship education among 10 teachers at a public school in Akmola region (Grades 7-11). Through semi-structured interviews, non-participant classroom observations, document analysis the study investigated how “global citizenship education” is integrated into academic subjects such as Physical education, History, Geography, Languages, Physics, Maths, English included in the curriculum. Purposeful sampling was used to select the participants of the study. Data was collected through document analysis of the academic subjects included in the curriculum, non-participant classroom observations, and semi-structured interviews. Semi-structured interviews were held to examine teachers’ perceptions towards “global citizenship education” and how teachers define their role or responsibilities in preparing students for “global citizenship education”. The findings showed the importance of integrating global awareness into the different subjects of the curriculum; the need of professional development for teachers; the importance of administrative leadership in teaching GCE. There is a discussion of recommendations and conclusions which may help in promoting GCE at school. На сегодняшний день воспитание глобальной гражданственности становится все более популярным в системе школы. Казахстанские школы еще не в полной мере обратили внимание на данный новый аспект в казахстанских школах и поэтому важно выяснить реальную ситуацию в школах в отношении воспитания глобальной гражданственности. Целью данного качественного метода исследования кейс-стади являлось изучение того в какой степени 10 учителей старших классов (7-11 кл) одной государственной школы Акмолинской области правильно понимают, что такое воспитание глобальной гражданственности. В исследовании были использованы такие инструменты сбора данных как полуструктурированные интервью, посещение уроков и анализ документов. С помощью данных инструментов было изучено как воспитание глобальной гражданственности отражается в учебной программе по таким предметам как история, география, английский язык, казахский язык, русский язык, физкультура, физика и математика и насколько данный аспект внедряется во время уроков. Отбор участников исследования было осуществлен с помощью целенаправленного выбора. Данные был собраны с помощью проведения анализа учебной программы на наличие аспекта воспитания глобальной гражданственности. Также были проведены посещения уроков для обзора внедрения данного аспекта на практике и полуструктурированные интервью. Полуструктурированные интервью были направлены на исследование восприятия учителей по отношению к "глобальной гражданственности", а также как учителя видят свою роль или ответственность в воспитании учащихся глобальной гражданственности. Результаты показали важность интеграции аспекта воспитания глобальной гражданственности в академические темы учебной программы; необходимость профессионального развития учителей по данному аспекту; важность роли административного состава школы в преподавании и воспитании глобальной гражданственности. Далее представлены обсуждение рекомендаций и заключения, которые, возможно, окажут положительное влияние на улучшение работы воспитания глобальной гражданственности. ru_RU
dc.language.iso en ru_RU
dc.publisher Nazarbayev University Graduate School of Education ru_RU
dc.rights Open Access - the content is available to the general public ru_RU
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/us/ *
dc.subject Global Citizenship Education ru_RU
dc.subject Kazakhstani schools ru_RU
dc.subject curriculum ru_RU
dc.subject teacher professional development ru_RU
dc.subject Research Subject Categories::SOCIAL SCIENCES::Social sciences::Education ru_RU
dc.title The role of curriculum in teachers’ understanding of Global Citizenship Education in one public school in Akmola region, Kazakhstan ru_RU
dc.type Master's thesis ru_RU


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Open Access - the content is available to the general public Except where otherwise noted, this item's license is described as Open Access - the content is available to the general public

Video Guide

Submission guideSubmission guide

Submit your materials for publication to

NU Repository Drive

Browse

My Account

Statistics